Помощ - Търсене - Потребители - Събития
Пълна версия на Форума: Мнение за S320 Cdi или S320 бензин W220
Mercedes Benz Фен Клуб България - Форум за ремонт, обслужване, модификации и технически решения на автомобили Мерцедес > Модели > S-класа
Страници: 1, 2
rrrado
Здртавейте колеги.Отдавна съм запален по марката Мерцедес и мисля че е време и аз да се оборудвам с една такава машина.Преди да го направя обаче бих ви помолил да ми помогнете и да ме насочите кой модел е по подходящ. Става дума за S320 cdi 2002 г. или за S320 бензин 2002г.,какви са разликите в поддръжката,какво трябва да очаквам като първоначални разходи и т.н.За еирматика вече прочетох доста и съм се примирил че най вероятно и аз ще мина през тази болежка.Какви други по сериозни заболявния да очаквам ? Навсякаде в интернет намирам различни показания за разхода на S320i,така че ако има някои колеги които карат такъв модел могат ли да споделят какъв точно разход им дава градско,извънградско и смесено,друго което ми прави впечатление е че в интернет има доста S320i с ГАЗОВ ИНЖЕКЦИО,според вас заслужава ли си такава кола с газ,дали би имало някакви проблеми с мотора и какъв разход дава?Общо взето това са нещатата които ме интересуват,но ако някой иска да сподели още нещо за моделите ще бъда благодарен smile.gif
ALEXONE™
Не мога, да коментирам разликите между моделите, но мога, да кажа, че при кадърно монтиран газов инжекцион не би следвало да има увеличение на разхода и намаляване на динамиката. Единсвеното условие е да се подържа запалителна система в перфетно тех. състояние. Лично аз бих избрал бензинов /LPG/. sign_mercedes.gif
W463
И аз съм на същото мнение,с кадърно направен газов инжекцион,ще си върви като на бензин,и разхода няма да е кой знае колко,щото нафтата кажи речи е тръгнала към 2.50 да става и ако ти харчи бензиновата примерно 18 на 100 на газ,и газта е грубо 1 лев ще ти излиза 18 лева,а дизела ако харчи 9 на 100 ще ти излиза 22 кинта (грубо) wink.gif Така че и аз лично бих взел бензиновия,заради по-голямата надеждност и по-гладкото работене и естествено осезаемата динамика при ''настъпване''. sign_mercedes.gif
Petear T.
daaaaaa
rrrado
Колеги вкарвате ме в голяма дилема вече.Днес ходих да гледам една S320 Cdi,адски много ми хареса,макар че изписваше 3 грешки на компютъра. 1.ABS (той и светеше на таблото) 2.ESP и 3.Airmatic .Странното е че като запалих колата еирматика си бачкаше,колата си се качваше и слизаше надолу без проблем, ABS-a също си работеше,както и ESP-то, предлогам са грешки които са натрупани заради смяната на акомулатор и съответния им предходен ремонт. Трябва да покарам и бензинка за да усетя разликата може би.Днес ми предлагаха и ML 320 бензин с газов инжекцион и ми казах същотот че харчи толкова на газ колкото и на бензин.Вече незнам какво да правя.
W463
Газ мой човек,газчицата е работа вече,все пак разликата е кинта и нещо wink.gif А и бензиновия мотор,не може да се сравнява с дизела,в смисъл такъв като пъргавина и ''мекота'' при работа smile.gif
rrrado
А някой от по запознатите колеги може ли да ми каже тези грешки(описани в предишният ми пост) които ги изписа на колата която гледах,как да разбера дали са просто натрупани грешки или са реални проблеми които тепърва трябва да се отстраняват и ако трябва да се отстраняват съответно колко финансово трябва да се подготвя?Когато говорих със собственика на колата той ми каза че е сменил преден ляв амортисьор,както и акомулатора и за това изписвало грешки,дали реално е така или ....?
ALEXONE™
Разчитането на грешките при моделите след 2000 г. е трудно и изисква специализирана апаратура и познания, които тук във форума трудно ще намериш.Моя съвет е да закараш автомобила на диагностика (преди, да се капарира).Еарматика е най-скъпо струващия ремонт от описаните проблеми.Относно разликата в демаража между бензиновия и дизеловия мотор може да се поспори. Според спецификацийте рзликите са минимални.
маркони
Цитат(rrrado @ Sep 28 2010, 07:42 PM) *
Колеги вкарвате ме в голяма дилема вече.Днес ходих да гледам една S320 Cdi,адски много ми хареса,макар че изписваше 3 грешки на компютъра. 1.ABS (той и светеше на таблото) 2.ESP и 3.Airmatic .Странното е че като запалих колата еирматика си бачкаше,колата си се качваше и слизаше надолу без проблем, ABS-a също си работеше,както и ESP-то, предлогам са грешки които са натрупани заради смяната на акомулатор и съответния им предходен ремонт. Трябва да покарам и бензинка за да усетя разликата може би.Днес ми предлагаха и ML 320 бензин с газов инжекцион и ми казах същотот че харчи толкова на газ колкото и на бензин.Вече незнам какво да правя.

това дето исписва гершки се оправя с въртене на волана пълно ляво-пълно дясно изваждане на ключа и след мслко отново палене това го правят всички е е за притеснение,а относно ЦДИ или бензин- ЦДИ разбира се 6,5/100???как е?
rrrado
Колеги вече мога да се похваля че и аз съм във вашият отбор emoticon-0157-sun.gif emoticon-0178-rock.gif flagMB new.JPG .Направих своя избор днес с S320 CDI 2001г.Колата има почти всички екстри за модела, черна и е със светъл салон.Има някой друг неща за дооправяне но нищо фрапиращо.За сега съм силно впечатлен разход градско 8.9-11.9 /в задръствания/,извънградско ще я пробвам края на седмицата и като поведение също ми харесва много. Ще я снимам тези дни че вече е мръсна и ще ви я покажа smile.gif 0_yahoo.gif
gespas
Колега, а каква ти беше предишната кола?
rrrado
Имал съм доста коли до сега,но са били по нисък клас ,последните бяха Audi a4 2003 g. i BMW 525d 2002 .Няма място за сравнение. sign_mercedes.gif
///sasho
Колега, честито и със здраве да си я караш!!! С интерес ще следя темата , ако не ти представлява рудност да пишеш отвреме не време впечетленията ти от колата, като разход и подръжка, че гледам да събера достатъчно информация за този модел. smile.gif
ALEXONE™
Цитат(rrrado @ Oct 6 2010, 01:14 AM) *
Имал съм доста коли до сега,но са били по нисък клас ,последните бяха Audi a4 2003 g. i BMW 525d 2002 .Няма място за сравнение. sign_mercedes.gif

честито и от мен и добре дошъл в отбора на sign_mercedes.gif
Няма, как да се сравняват, това е флгмана на марката Sklass icon_welldone.gif
rrrado
Благодаря колеги,ще пиша за впечатленията си за автомобила и какво ново се появява като проблеми.Да попитам докато не съм забравил днеска на няколко пъти докато завъртах волана се чува един лек звук от волана все едно волата опира някаде по таблото като жулене,на някой да му се е случвало или да знае от какво може да е?
zabavnik
Aиляк звучи колега, на светлите кожени интериори съм заклет фен.. Изкарай 3/4 снимки да му се порадваме, километрите как са му, от къде го купи пазарлък имаше ли.. sign_mercedes.gif
rrrado
Ми снимал съм го ама е много мръсен а пък като го измих забравих да го снимам пак.Иначе колата е внесена от Германия преди около година някаде.Имаше пазарлък ,във всички автокъщи който обиколих за такива S класи падаха минимум 1500-2000 лева от цената, на едно място ми паднаха дайе 2500 лв от цената,но колата имаше доста по сериозни проблеми и реших да не рискувам.
zabavnik
Германия звучи добре, преполага се че е каран по свястни пътища и е обслужван във специализирани сервизи. И очакваме снимки..
rrrado
Колеги ето обещаните снимка на красавеца.Надявам се да ви хареса

http://rrrado.snimka.bg/automobiles/merced...541104.21121945
ALEXONE™
Красавец видях го на живо bigemo_harabe_net-110.gif
lordlosh
Понеже и аз съм се насочил към такъв мерк, само не съм сигурен дали да е s500 или s320 към 2000г, айде ако не ти е проблем и си я обслужил да кажеш как са цените на консумативите.
rrrado
Колега взех я обслужена,със сменени масло двигател,диференциал и скоростна кутия,филтри всички видове и антифриз,човека от който я взех каза че му е излезнало около 500 лв.всичко.Иначе обслужването на двигателя мисля че е някъде към 250-350 лв.,но ще мога да кажа със сигурност след около 7000 километра (2 месеца ,2 месец и половина някаде)
zabavnik
Благодарим за което, много добър автомобил sign_mercedes.gif поздравления за отличния избор icon_coolgrin.gif и светлия кожен салоон ммммммм много много безаварийни километри !!
Божо-Варна
Много приятна комбинация на цветове и като цяло изглежда много добре! Честит да ти е!
Иначе личното ми мнение е, че cdi-то е много по-добрия избор, пробвал съм такъв и смея да твърдя, че си е бая динамичен мотора, като за почти 2 тона купе, дори е бая по-еластичен от бензиновия 320
справка ->
http://www.zeperfs.com/en/duel243-777.htm
Секунда и малко е по-бърз cdi-a на кикдаун от 80 до 120км/ч от бензиновия, което хич не е малко...
Божо-Варна
Оп, извинявам се за грешката mellow.gif
Не е еставало въпрос за w220
Това е по-адекватно..
http://www.zeperfs.com/en/duel243-242.htm
И все пак и аз бих предпочел дизела wink.gif
Blago72
Няма вариант S320 CDI от тази година да е по-динамичен или бърз от бензиновия, нито пък по-еластичен в някой диапазон на работа на двигателя.
Разхода на газ винаги ще е ок. 10 % поне по-висок от бензин. Карал съм няколко мерцедеса на газ, текущо S320 1998 г. на газ.
Може да се настрои да е по-нисък, но няма да се хареса на собственика.
Разходите по смяна на консумативите, в описания обем няма как да са 500 лв.
Двигателно масло плюс маслен филтър плюс въздушен филтър е ок. 200 лв. с нормални консумативи.
Филтър на климатика за купето (защото има втори, с активен въглен, който не питайте колко струва) е ок. 100 лв.
Маслото на скоростната кутия, ако се смени цялото, както пише, плюс филтъра, ще струва поне 300 лв.
Обикновено само се долива, тъй като кутията се води необслужваема.
Ако допълним масло на диференциала плюс антифриз плюс спирачна течност плюс свещи, ще отидем към 1000 лв.
rrrado
Така значи... последните ремонти по колата :

1.Гръмна ми възглавницатна преден ляв амортисьор,решението беше да върна стария за рециклиран и да доплатя 600 лв.
2. Подмяна на компресора за airmatick окачването - 550 лв. заедно с релето
3.Смяна на външен и вътрешен кормилнен накрайник - 112 лв.
4.Реглаж + труд = 120 лв.

Всичко = 1382лв.

Казаха ми че кормилната рейка също е тръгнала и е за смяна,но нова е безбожно скъпа .Варианта за нея е рециклиране цена от 200 до 400 лв. взависимост колко е увредена в момента . smile.gif

Надявам се да съм бил максимално полезен и изчерпателен отностно части и труд за такъв тип ремонт.
top
Компресора на въздушното окачване от къде го взе ?

За рейката е по добре да я рециклираш докато не е избило маслото от някъде, защото е много неприятно като се случи, на моята така се случи в движение. Рециклирах я и вече повече от година не е имало проблем.
rrrado
Колега незнам от къде са купили компресора,защото момчета от сервиза в който си обслужвам колата си купуват направо те частите.Иначе аз си бях направил труда да проверя от Ивайджет ми дадоха същата цена но със отстъпка, иначе без отстъпка ми искаха 640 лв.,предполагам че и от сервиза са го взели от там.За корминилната рейка ще я оправям след нова година,че сега имам да сменям всички накладки и ми се появи някакъв проблем със Airmatick-а ,като натисна копчето колата да се вдига отвсякаде без предно ляво колело.Днеска ми казаха че това е или от някаква дюза която разпределяла налягането по колелата(надявам се да не е от нея щото разбрах че не е от най евтините части kill_myself.gif ) или от някъв датчик който се намирал някаде зад колелото.Тия дни ще я карам на диагностика да се види какво е всъщност .Ако някой се е сблъсквал с такъв проблем може да сподели какво се е оказало.
top
Мерси,
Цената е много добра, защото само релето ми струваше 75лв. от ивайжет. На мен компресора ми е станал един такъв шумен и предполагам че е скоро ще се скапе и затова проучвам.
Питай ги в сервиза дали са ти сменили филтъра на компресора, препоръчително е да се сменя веднъж в годината.

Дюзата е при самия компресор и тя разпределя въздуха до всяко колело, преди време проверявах колко струва и цената мисля че беше около 550лв, но това е някаква абсурдно висока цена без отстъпка в балкан стар, тъй че би трябвало тоя винтил да е по евтин.
Другото е датчика за нивото който е захванат на горния носач, неговата цена беше около 280лв, но пак цената едва ли е реална, сигурно са по ниски при твоите хора.
Със Stardiagnosis може да се направи пълен тест на въздушното окачване, да се проверят всички възли по които минава въздуха и да се тестват амортисьорите в какво състояние са, тъй че би трябвало да ти открият проблема.
rrrado
Малко актуализация за цени и ремонти по колата smile.gif

Смяна на накладки предни и задни TEXTAR - накладки + датчици (BOSCH) + труд = 350 лв.

Принципно само предните накладки на TEXTAR са около 160 лв.,а задните са малко по скъпи.Датчиците са на BOSCH и са по 18 лв.,има и някакви китайски боклуци по 8-9 лв. но не ми ги препоръчаха.Това за сега като актуализация, надявам се да съм бил полезен.
top
За всичките ми коли до сега съм взимал накладки Pagid от Ауто+ и съм доволен, преди около месец смених предните и задните на моята кола (W220 S500) и цените им бяха:

Предни: 92лв.
Задни: 107лв.
Датчици: 2 предни и един заден около 20-30лв.

Тия цени са с отстъпките.
rrrado
Всеки си има някакви предпочитания колега,аз никога не бих си сложил други накладки освен на Textar или АТе.Спирачките са едно от най важните неща в автомобила за мен,за спирачки не съм пестял никога и се надявам и да не ми се налага да го правя.Хубавите накладки винаги се износват по бързо от боклуците,тъй като са по меки,предпочитам да ги сменям ако трябва и на всеки 10 000 километра ама да съм сигурен в спирачките си smile.gif

Иначе общатата цена е със някаква отстъпка ,понеже проверих в 2-3 магазина за този тип накладки написах какви цени са ми обявили ориентировъчно без отстъпките,иначе ми предлагаха и РЕМСА предните бяха 90 лв. задните 87 лв.без датчиците,ФЕРОДО предни 87 лв.,задни към 95 лв.без датчиците.(но мисля че това ФЕРОДО беше от фалшивото,щото ми казах че на пазара имало 2 вида ФЕРОДО),иначе има и много други марки които предлагат по евтини накладки,но аз лично не поемам риска да си сложа някакви боклуци. sign_mercedes.gif
top
Аз от години слагам от тая марка и за това съм доволен, на мен също бързо ми се хабят и цапат джантите в черно което говори че са добри..
mury
колеги понеже и аз съм голям фен на W220,да не кажа,че повече ми харесва от новата,има лли ги същите дефекти като при другите модели от диапазона 2000г-2004???
определено бих си взел 320 cdi,колко ти е данъка и ЗГО?
rrrado
За данъка незнам,не съм го плащал все още... иначе ГО за 2011 с новите тарифи варира от 306лв. до около 340 лв.,зависи коя компания ще си избереш. Не съм запознат какви дефекти имат другите модели от диапазона 2000 - 2004г.,но поне за сега аз съм си доволен от автомобила smile.gif

Възпрос към колегата TOP, има ли голяма разликата в поддръжката на S500 и S320 CDI W220 и каква е? Можеш ли от лични наблюдения да ми кажеш нещо повече за разхода при нормално каране и при настъпване smile.gifОбщо взето какви са основните разлики освен разхода na гориво м/у двата модела. Много се зарибих по тия S500 и се замислям дали да не си взема още една S-ка ама да е като твойта.
petarbarzaka
Има един маншон коийто може да се види от двигатела в Лявата част доло ама някой трябва да ти върти волана че да го видиш. Можеш да го смажеш и да не го сменяш не е опано sign_mercedes.gif Поздравлени много безаварийни км. sign_mercedes.gif
top
Цитат(rrrado @ Jan 5 2011, 08:10 PM) *
Възпрос към колегата TOP, има ли голяма разликата в поддръжката на S500 и S320 CDI W220 и каква е? Можеш ли от лични наблюдения да ми кажеш нещо повече за разхода при нормално каране и при настъпване smile.gifОбщо взето какви са основните разлики освен разхода na гориво м/у двата модела. Много се зарибих по тия S500 и се замислям дали да не си взема още една S-ка ама да е като твойта.


Аз мисля че това са двата двигателя които са най сполучливи и безпроблемни. За разлика във поддръжката не знам, не съм имал дизел, може би ако се сипва кофти дизел ще има проблем с дюзите, но за това не е виновен двигателя.. Моя двигател е на 335000 и нищо не му е правено, сменял съм свещи и гумените гарнитури на горните капаци. Разхода на S500 може доста да варира, пробвал съм спокойно каране с 110-120км/ч извънградско и тогава дава около 9.5/100, но си е мъчение, нормалното каране за тая кола е в диапазона между 140-190км/ч без много рязко ръчкане и тогава примерно да харчи около 12.5-13.5/100 градско от 13 до 22 според задръстването, моята кола показва среден разход на компютъра около 14-15/100. Иначе доста си върви, няма проблеми при изпреварване и тн.. smile.gif На моята нещо катализаторите са се задръстили и върви по зле, но ще ги махам и ще слагам някакви заместители.
rrrado
Много благодаря за изчерпателният отговор.Принципно съм страшно доволен от моя дизелак,но ми се иска нещо по мощно и по бързо вече и по ново по възможност smile.gifПред голяма дилема съм дали да изчакам цените на по новата S320 cdi,CLS320 cdi или ML320 cdi да паднат още,предполагам някъде другата пролет ще са на цени които биха ме устроивали или да си взема една S500 сега и да си начеша крастата,което пък от своя страна не ми се струва най правилното решение,защото в момент на криза много трудно би се продал такъв автомобил след като ми писне.Иначе имах възможността да покарам миналият ден такъв звяр и въпреки че страшно много ме впечатли от към вървеж и звук,все си мисля че по новият модел ще е по голям кеф да го караш макар и пак дизел smile.gif
top
320CDI малко ли върви ? според мен си върви добре, аз ако сега трябва да си сменям колата бих си взел следващия модел W221 320CDI - мисля че е добър избор.
rrrado
сравнение с S500... emoticon-0127-lipssealed.gif мисля че малко върви smile.gifи при мен везните накланят натам(за w221),ама трябва да паднат още цените sign_mercedes.gif
top
При S320CDI W221 конете са 235 ако не се лъжа, тъй че би трябвало прилично да върви. Мисля че M113 - двигателя на S500 W220 вече е стар и харчи много за вървенето си, не се заслужава за 70 коня повече. Аз ако си продам моята S500 ще си взема по новата W221 S320CDI.
ML-55
данъка на ес-320 цди-2003-204 кс.-370 лева
Gari
Здравейте , имам един въпрос , карам една 525да 2002г , която мисля да сменям и се двуомя между новата петица 530д или 320 цди , от това което прочетох тук много се замислям за цди-то , петицата също ми харесва , притеснчва ме единствено поддръжката , всеки казва че цди е по скъпа за поддръжка от новата петица , но и че новата петица е по кекава от старата , а мерцедес си е мерцедес , до сега не съм имал но много се замислям за едно цди , притеснява ме единствено поддръжката , ако някои може да даде съвет ще съм благодарен smile.gif
Успех на всички !
knev
Колега, поддръжката е като на всеки автомобил: масла, накладки, филтри и прочие..гумите за всички автомобили са на една и съща цена. Всичко зависи от цолажа и марката.
Като чета колегите колко им струва смяна на накладките им излиза по-еФтино от моята (пежо 407)- смяна на предни и задни без датчици е 313 лв.
Радва ме факта, че колегите с пробег от 330к км без да ремонтират. Това включва ли смяна на досадните части по окачването?
А какви са отзивите от w221 32o cdi и 420cdi. Втория вариянт ме блазни доста.
top
Цитат(knev @ Jan 20 2011, 09:22 PM) *
Колега, поддръжката е като на всеки автомобил: масла, накладки, филтри и прочие..гумите за всички автомобили са на една и съща цена. Всичко зависи от цолажа и марката.
Като чета колегите колко им струва смяна на накладките им излиза по-еФтино от моята (пежо 407)- смяна на предни и задни без датчици е 313 лв.
Радва ме факта, че колегите с пробег от 330к км без да ремонтират. Това включва ли смяна на досадните части по окачването?
А какви са отзивите от w221 32o cdi и 420cdi. Втория вариянт ме блазни доста.



Ха smile.gif И аз имам пежо 407, чисто ново го бях купувал и никой не може да ми каже дали трябва да му се сменя някога маслото на автоматика emoticon-0127-lipssealed.gif

Цената която казваш за обслужване на спирачките сигурно е от официалния сервиз със труда, ако си закарам S класата в Балкан Стар и ми сложат оригинални накладки и труда, сигурно ще е 700лв. Пежото си излиза доста по евтино за поддръжка и то в официалния сервиз. Иначе по окачването съм сменял доста неща, като почнеш от тропаща стабилизираща щанга и се стигне до носачи и някой по дребни неща, общо взето по нашите пътища няма кола която да не се разтропа след 30-40000км и това е при внимателно каране !
Иначе мисля че 320CDI е по успешен и безпроблемен от 420CDI
neroncho
Така както е тръгнало, май и аз ще взимам S320 CDI W220 2000-2002 година.. Кажете ми какво трябва да гледам при покупката на такъв автомобил, къде да отида за диагностика, какви части да сменям, какво масло да слагам. Абе всичко като цяло ме интересува smile.gif
ML-55
В гермяния в завода на мерцедес има добър диагностик-кажи от къде си, за да знаем накъде да те насочим.Ес-класите са с проблемен аирматик-като запалиш колата виж дали от някъде няма да падне-най-често отпред дават проблем амортисиорите.По добър вариянт според мен е ес-320 или някоя ес-класа ,но да е след 2002-така наречения фейс лифт,чул съм,че по малко проблеми съсздавали със електрониката,пък и по добре изглеждат.
Най-надеждния двигател е 500-осем цилиндров ве образен-306 кс.,но си харчи,най-икономичния--320 цди-204 кс( и той е много надежден)Като си купиш-ес-класата първото което е добре да се сменят маслата и филтрите навсякъде по колата,масло-бих препоръчал-оригинален-кастрол(няма да намериш в БГ) 5 в 30-за 320 цди или 400 цди-след 2002,за 320-197 кс.-тъй като са на повече км.-фукс-10 в 40.Виждам ,че всичко те интересува,но не мога всичко да напиша,ако искаш ела другата седмица и ще разкажа всичко което знам-лошото ,е че ще бъда в Германия-Мюнхен. sign_mercedes.gif
sonda
Aз смятам,че е недопустимо сипването на полусинтетика,независимо от километрите,защото ще пострада турбината,която работи най-добре с 5/30!!
ML-55
не съм съгласен 197 кс. двигателя ще му е по добре с 10/40-и в германия тези 320 цди преди 2002 всичките ги карат с 10/40 ако са им над 200 000 км.,повечето са.
Това е "lo-fi" (опростена) версия на нашия форум. За да видите пълната версия, моля натиснете тук.